maandag 5 november 2012

Terug naar de fokker

Ik dreig Pontus wel eens met "Ik breng je terug naar je fokker, waardeloze nep Labrador!" Oké, ik geef toe dat het niet aardig is maar ik meen er dan ook niks van. Vandaag gingen Pontus en ik naar zijn fokker voor een privé training om te kijken hoever hij is (of niet is).
Ik heb natuurlijk gewoon verteld wat hij wel/niet doet of kan en dat mochten we laten zien.
Eerst maar eens een stukje volgen. Pontus volgde wel netjes maar was intussen erg met zijn omgeving bezig dus we kregen de tip om de lijn een stuk losser te doen en een tikje aan de riem te geven als hij niet voldoende oplette. Daarmee ging het volgen al snel beter en was zijn aandacht veel meer bij mij ipv zijn omgeving.
Daarna maar eens een apportje proberen om te kijken wat hij zou doen. Wel.... het moment van de waarheid en Mr. P ging voortvarend aan het werk, pakte de dummy meteen op (netjes in het midden zoals hij dat geleerd heeft) en kwam hem meteen bij mij brengen. Niks op aan te merken dus!
Gelukkig speelde hij niet de hele tijd het engeltje want na nog een paar hele mooie apportjes gaf ik hem zelf teveel ruimte na het afgeven van het apport en toen ging hij zijn eigen B.V. oprichten. Hij ging het landschap eens exploreren en dook vol overgave in een muizenhol die hij eens lekker ging uitgraven. Wij liepen intussen van hem weg want dan zou hij wel achter ons aankomen, ik zei al dat hij dit waarschijnlijk niet ging doen omdat dat hem helemaal niet boeit. En zo bleek ook, hij keek af en toe even om zich heen maar deed lekker zijn eigen ding. Uiteindelijk heeft de Marianne hem opgehaald en even vermanend toegesproken maar ook daar was hij niet echt heel erg van onder de indruk. Wel van de appèl oefeningen die hij vervolgens te doen kreeg, die kwamen wel door.
We hebben huiswerk gekregen, vooral appèl oefeningen en hooguit om de dag apporteren, met een lange lijn om hem zonder ophef binnen te kunnen halen als hij de ZZP-er gaat uithangen. Maarrr... Met dat apporteren komt het best goed! Het zit erin, hij doet het best netjes maar hij vindt andere dingen ook nog heel leuk en is snel afgeleid. Hij is nog geen raket maar ook dat is niet abnormaal in zijn leeftijdsfase.

Ook in onze fase pas dat heel goed, het apporteren moet nog iets van ons samen gaan worden en dat is het nu nog niet. Geeft niet, we roedelen lekker verder en dan komt het tussen ons best in orde.

2 opmerkingen:

  1. Brigitte,
    wat een geweldig verhaal weer. Je moet een boek schrijven want ik weet nu al dat het een bestseller gaat worden.
    Heerlijk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien komt dat er ooit nog wel eens van :-)

    BeantwoordenVerwijderen