maandag 22 april 2013

Soms is hij zooo knap!

Pontus.... is Pontus... is uniek. Zo'n 'vreselijk figuur' heb ik nog niet meegemaakt maar soms is hij ook fantastisch, zoals afgelopen zondag tijdens de training.
Ik had hem los met wel zijn lange lijn 'voor het geval dat' want ik denk heel vaak dat die lange lijn er misschien wel af kan omdat hij 95 % van de tijd gewoon zijn best doet of in ieder geval niet heel gek doet maar ineens is er dan weer een moment dat ik toch heel blij ben dat die lijn eraan zit omdat hij anders de ZZP-er gaat uithangen.
Afgelopen zondag leken (voor die middag) alle kwartjes op zijn plaats te vallen want hij liep netjes met me mee, volgde, bleef keurig netjes zitten en liggen als dat moest, zat ook de andere apporterende honden rustig te observeren en bracht alles netjes en zonder omwegen terug terug. Hij liet nog even zien dat hij heel goed kan markeren en onthouden en daarna was het tijd voor het spannende werk: Grote Grijze Ganzen apporteren!

Eerst even kennis maken met die grote dingen, rustig aanbieden:

 
 
 
Daarna even zelf vasthouden. Tjonge wat zijn die dingen groot en zwaar!
 
 
 
Het was even zoeken voor Pontus hoe je zo'n enorm ding moet vervoeren zonder een vleugel voor je ogen of slepen over de grond zodat je er steeds over struikelt maar toch... gewoon doen!
 





Ik was zo blij met mijn knappe gupperd! Deze dag kon echt niet meer stuk!

(Met dank aan Ralf voor de mooie foto's!)

1 opmerking: