dinsdag 29 november 2011

Chap - Sjap - Sjappie

De stamboomnaam van Pontus is Cerbel Chap. Chap is het Engelse woord voor vent en het is m'n ventje, nu al. Ik dacht niet dat ik nog zo'n ventje net zo leuk zou kunnen vinden als mijn Rammesie maar één blik met die kraaloogjes en hij had me helemaal gewonnen. Het is zo'n heerlijk charmeurtje!
Maar goed, Chap wordt bij al heel snel Sjap en sjap is het Groningse woord voor mafkees, het liefst een dronken mafkees. Ik ben dan ook benieuwd naar welke naam hij over het jaar het beste luistert: Pontus of Sjappie??? Ik vrees dat Chap een Sjappie wordt!

1 opmerking:

  1. Haha, Sjappie. Dat Groningse woord komt me heel bekend voor. Ik woon zelf namelijk ook in de provincie Groningen.
    Pontus moest eens weten wat de betekenis is van Sjappie en dat hij misschien zo genoemd gaat worden ;-)
    Als hij zich ook naar de betekenis van het woord gaat gedragen, dan hebben jullie een leuke mafkees in huis.
    Wat een ontzettend leuk idee trouwens om een blog bij te houden, heb nu al spijt dat ik dat niet van Flits heb gedaan.
    Misschien is het nu een goed moment om het alsnog te doen :D

    BeantwoordenVerwijderen