maandag 5 maart 2012

Pontus gaat logeren

Morgen, de kleine man is dan exact 5 maanden oud, gaat hij uit logeren. Terug naar zijn moeder.
Er staat een tas klaar met zijn eigen deken voor in de bench, genoeg voer voor een week, voerbak, kauwstaafjes, speeltje en dentastixjes, genoeg om ook te delen met de rest van de clan.
En ik, ik weet dat hij in goede handen is, maar ik heb het er maar zwaar mee... mijn kleine ventje wegbrengen voor een week. Ook al gaat hij gewoon terug naar zijn wortels in Hank.
Pandora gaat ook 5 dagen naar mijn ouders maar die zal ik in de ochtend waarschijnlijk nog wel treffen op het strand. Bovendien weet ik dat ze mij niet echt zal missen als ze bij haar broer en mijn moeder is, dat is voor haar ook een beetje thuis. Pandora is dol op mijn moeder!
De enige troost is dat de volgende jachtstap wellicht de kleine man mee mag omdat dit toch wel het laatste jaar zal zijn dat ik train met Ramses. Daarna is zijn plafond wel bereikt en is Pontus aan de beurt.

Intussen gaat Pontus een beetje aan het proberen wat hij zo'n beetje kan maken dus gisteren en vandaag heb ik hem al eens flink bij zijn kladden gehad. Vandaag legde hij zich er heel wat sneller bij neer dan gisteren maar het is me er eentje.Ook Ramses en Pandora zie ik de touwtjes weer wat aantrekken en af en toe een snauw uitdelen omdat de kleine brutale apekop over bepaalde grenzen gaat. Het zal wel zo'n fase zijn.
Gisteren vond Ramses een halve tennisbal. Hij wilde hem oppakken maar had hem nog niet goed vast. Ik zag een friemelende zwarte flits langs sjezen en er met de trofee vandoor gaan. Dat is zo'n beetje hoe het gaat op dit moment. De kleine kraaloog ziet alles en bemoeit zich overal mee.
Vandaag kregen ze alle drie een Kong gevuld met fruit en yoghurt. Hij had het zo druk met zich te bemoeien met de Kong van de twee anderen en daarvoor op zijn kop te krijgen, waar hij natuurlijk weer tegen moest protesteren, dat hij uiteindelijk niks meer had. Pandora had zijn Kong en Ramses de twee anderen. Pontus had niks en stond om zijn moeder te blaffen omdat die gemene groterts zijn Kong hadden ingepikt. Volgende keer krijgt hij hem gewoon weer in zijn bench, veel rustiger voor die andere twee en voor hem zelf.

1 opmerking:

  1. Och, het arme schaap..... op bootcamp......

    Lekker genieten Pontussie !!! Lekker knuffelen met mams....

    BeantwoordenVerwijderen