vrijdag 16 maart 2012

Zwemles voor Pietertje

Er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen:
Gisteren heeft Pontus zijn eerste zwemles gehad! Het was prachtig weer, Ramses had een bal meegepikt van de tafel en ik dacht... Waarom ook niet? We gaan eens kijken bij de vijver, kan Ramses weer eens lekker zwemmen (is heel goed voor hem) en dan kunnen we meteen zien wat Pontus doet.
Ik geef die bal een flinke slinger het water in en Ramses doet zijn welbekende 'bommetje met zweefduik'. Pontus stond met grote ogen te kijken want dat had hij Ramses nog niet eerder zien doen. Tot nu toe was door een flinke regenplas lopen eigenlijk al teveel want Pontus houdt niet zo van natte voeten, dus het dilemma was groot. Hij wil natuurlijk overal zijn waar Ramses is en alles doen wat zijn grote held ook doet, maar ja, water is nat hè!? En in die vijver is heel veel water! Na een flinke twijfel aan het randje nam hij zijn besluit en sprong Ramses achterna de vijver in, ging even koppie onder maar kwam meteen weer boven en zwom Ramses achterna alsof hij nooit anders gedaan had!!! Wat een held! Hij heeft drie keer een rondje gezwommen en daarna gingen we weer langzaamaan naar huis. Hij was er doodmoe van! Na een half uurtje heb ik hem maar een keertje extra buiten gezet en dat was hard nodig want de kleine man had natuurlijk de halve vijver binnen gekregen maar zwemmen kan hij! Ons Pietertje!!!

Vanmiddag heeft hij even geprobeerd om een Whippet bij te houden. Beetje overmoedig natuurlijk want die lange slungelpoten doen nog niet precies wat Pontus wil maar hij deed wel erg zijn best. Ik heb wel even kunnen zien hoe vasthoudend hij kan zijn want opgeven was er niet bij. Toen hij langs kwam en ik hem riep kwam hij wel meteen, knappe knul, en eigenlijk was hij er ook wel weer heel moe van geworden. Sjonge jonge het leven kan zo vermoeiend zijn voor een grote maar toch nog kleine jongen.

De nieuwe hoektanden komen door dus de melk hoektanden zullen binnen een week wel verdwenen zijn.
Het gaat gewoon al aardig opschieten. Ik keek net naar mijn slungelpoot zoals hij languit naast me op de bank lag te knorren met die grote poten en geen bloot buikie meer. De kleine erwtjes zijn ook al veranderd in druiven. Waar is die kleine pupperd van mij gebleven? Wat gaat dat groeien ontzettend hard!

We zijn begonnen met vast-los oefeningen met de verfrollertjes en Pontus vindt het geweldig! Ramses trouwens ook, die wil erg graag meedoen en zit met zijn braafste snufferd vooraan te dringen.
Hij kan al een stukje netjes volgen, zitten op de zitfluit of op handcommando, even blijven zitten lukt ook al... Ik ben heel tevreden over de vorderingen van mijn kleine mannetje!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten