zondag 12 augustus 2012

10 maanden oud, 5 dagen hondloos

Afgelopen week, op 6 augustus om precies te zijn, was de grote 'kleine jongen' al weer tien maanden oud. We noemen hem nog steeds 'die kleine' ondanks dat hij ruim boven Pandora en Ramses uitsteekt.
Precies op die dag moest ik voor mijn werk 5 dagen 'op kamp met de pubers', op zich heel leuk maar dat betekent wel 5 dagen hondloos want die konden niet mee.
Op zo'n moment kom je erachter hoe gewend je bent aan die zwarte monsters om je heen. Ik had natuurlijk niet echt tijd om ze te missen maar ik had moeite te vertrekken en Pontus voelde dit haarfijn aan want die zette een flinke keel op toen ik mijn spullen had ingeladen en de deur achter me dicht trok na drie zoenen op drie zwarte neuzen. Dolfje het weerwolfje was in tha house!
Ze moesten twee dagen naar 'de jongens' (ons vaste oppasadres) en de andere drie dagen was Marianne thuis.
Op vrijdag was het toch goed thuiskomen met drie blije koppen om me te begroeten... geluk zit hem soms toch in kleine dingen :-)  'Mijn mannen' zijn de rest van de avond niet van mijn zijde geweken, het was heerlijk bankhangen met één kop op schoot en één kop op mijn voeten.

Vandaag heb ik weer eens lekker 'buiten gespeeld' met de jongens en natuurlijk ook met Pandora.
Pontus is puber en stout dus die kreeg een lesje 'Jij niet opletten, ik me verstoppen' en ook nog een lesje 'Jij niet meteen het apport komen brengen, ik heel hard de andere kant op' maar ik denk dat hij nog wel een paar van die lesjes nodig heeft want hij heeft een harde kop en een eigen wil. Hij was aan het huppelen en slingeren met zijn dummietje, racede me natuurlijk straal voorbij waarop ik meteen weer omdraaide en de andere kant op ging. Uiteindelijk kwam hij wel weer naast me lopen omdat de lol er wel af was maar toen had hij de dummy ergens laten liggen, druiloor!
Morgen staat er een 'Grienden sessie' op het programma. De Grienden is een natuurgebied met oneindig veel paadjes waar je eindeloos links en recht kunt afslaan zonder echt te verdwalen. Dat gaan we dus doen morgen, eindeloos links en recht afslaan als hij niet oplet. Fluitje mee en gaan. Ben benieuwd!

Met zijn 10 maanden zit hij nog steeds regelmatig in de kamerkennel omdat hij niet los door de kamer kan lopen zonder een wakend oog op hem gericht. Hij haalt van alles overhoop, bijt dingen kapot, trekt spullen van de tafel, gaat gezellig buurten op het aanrecht en valt de katten lastig als hij de kans krijgt. Jammer voor hem, maar peuter hem maar eens aan zijn kleine verstandje dat hij zich beter kan gedragen zodat hij meer vrijheid kan krijgen. Ramses heeft maar één of twee maanden in zijn bench doorgebracht en Pandora ook tot een maand of 10. Pontus...... ik vrees dat het nog wel een jaartje zal duren.
Ja, hij is boevig maar wel een scheet! Het is gewoon een vreselijke donderstraal en weer eentje waar ik eigenlijk niet echt boos om kan worden want met die apenkop van hem moet ik er toch vaak weer om lachen. Niet goed, ik weet het...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten