zondag 26 februari 2012

Hij stinkt uit zijn giecheltje

De snijtanden zijn gewisseld, nu krijgt meneer kiezen. De stank in het bekkie is vreselijk... wat een putlucht. Maar ja, dat hoort er ook bij, veel kauwstaven dan maar weer om het leed zoveel mogelijk te verzachten.
Maar ja, die kauwstaven gebruikt hij voornamelijk om die andere twee de ogen uit te steken tot één van die twee het zat is en de kluif afpakt en, onder luid protest van Pontus, die kluif helemaal zelf opvreet. Uit opvoedkundig oogpunt vind ik het op dit moment ook niet verstandig om die kluif dan af te pakken van de groterts en aan Pontus terug te geven want hij is erg aan het uittesten.

Zijn wereldje wordt duidelijk groter. Hij krijgt in de gaten dat hij keuzes kan maken: Ik kom wél als ik geroepen/gefloten wordt of ik kom niet. Lastige fase voor mij maar met die twee anderen heb ik dit ook overleefd dus dit zal ook wel goedkomen. Ik denk dat het tijd wordt voor een sessie Rhoonse Grienden met al die kleine paadjes waar je oeverloos afslagen kan nemen zodat hij gedwongen wordt om op mij te letten en te komen omdat hij me anders kwijt is.

Intussen leert de kleine man om netjes te volgen en te gaan zitten op de zitfluit, ook de duur van het zitten en blijven zitten ben ik aan het verlengen. Tijdens het oefenen is hij echt super braaf!

Hoe dit creatuur ooit moet leren apporteren vraag ik me wel af... voorlopig vindt hij het veel grappiger om iets van de tafel af te grissen en er dan heel hard mee weg te rennen. Ramses was er altijd heel gemakkelijk toe te bewegen om het dan te komen brengen maar deze apekop niet, die komt alleen die vieze kleffe kluifjes brengen waar ik hem dan helemaal de hemel voor in prijs maar als het iets is wat ik écht wil hebben heeft hij dat dondersgoed in de gaten en dan komt hij lekker niet.
Ik krijg hem nog wel, binnenkort gaat hij een weekje op bootcamp bij Marianne, dat zal hem leren.

1 opmerking:

  1. Haha Bootcamp !!! Gezellig !
    Enzo (alias : bruine maffioso) is er afgelopen zomer geweest en heeft het heel goed naar zijn zin gehad.

    BeantwoordenVerwijderen