vrijdag 3 februari 2012

Ieder op z'n eigen manier

Vanmiddag lag er ineens sneeuw! Dolle pret is dat natuurlijk!
Pontus had al sneeuw gezien in de Ardennen maar toen was hij nog maar 9 weken oud en vond sneeuw vooral erg nattig en Pontus houdt niet zo van nattig.
Vanmiddag met de drie gangsters even naar de dijk om in de sneeuw te spelen en dan zie je toch dat ze dit alle drie op hun eigen manier beleven. Pandora verandert in een soort duikeleendje, als ik drie stappen doe heeft zij zich drie keer op de grond laten vallen om zich in de sneeuw te rollen. Lopen gaat op die manier niet zo vlug vooruit. Ramses gaat overal snuffelen en overal tegenaan plassen om 'gele sneeuw' te maken. Pontus gaat rennen, heel hard rennen! Hij kijkt niet op of om maar rent zo snel als zijn pootjes hem kunnen dragen en dat is al best snel. Hij was dus zomaar een heel stuk dijk afgerend en ik dacht "SJIIIIIIIIIIITTTTTTTTT, daar moet ik zo achteraan!" want hij lette nergens meer op terwijl hij normaal altijd bij mij, bij Pandora of bij Ramses in de buurt blijft. Nu niet, weg was hij! Niet dat het heel erg is want hij kan eigenlijk geen kant op... maar toch. Hij stuitte op spelende kinderen, wat hij wel interessant vond en een meneer met een hondje die ons tegemoet liep, ook heel interessant, dus hij kwam wel weer terug maar waar was mijn oplettende puppert naartoe? Ineens realiseerde hij zich toch dat er iets niet klopte en ging om zich heen staan kijken. Toen ik hem riep kwam hij gelukkig weer aangeflapperd. Maar toch gek, dat andere omstandigheden (zoals sneeuw) zoveel effect hebben op het gedrag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten