woensdag 29 februari 2012

Studentje Ornithologie

Pontus studeert. Hij studeert ornithologie oftewel vogelkunde.
Hij vindt het erg leuk om vogeltjes te bestuderen en kijkt vol belangstelling hoe ze zich bewegen op de grond en in de lucht en vooral ook waar. Zo heeft hij al geleerd dat vogeltjes zich verstoppen onder de struiken maar dat hij met zijn goede neus dan best kan ruiken waar ze zitten. Als Pontus tijdens het lopen dus ineens onder een struik duikt kan ik er zeker van zijn dat er een vogel onder de struik uit komt schieten.
Bij mijn werk verblijven een paar zeer brutale kraaien die zich laten besluipen door Pontus maar hem heel goed in de smiezen houden zodat ze op tijd opvliegen met hun sarcastische kraaien lachje.
Alle vogeltjes zijn interessant vanachter het raam of om op je gatje te gaan zitten bekijken. Het liefst zou hij ze vangen maar hij weet dat dat niet gaat vanachter glas of aangelijnd want ja dat hij heeft hij al ondervonden: glas is hard als je er met je neus tegenaan springt en die lijn is niet langer dan anderhalve meter, daarna vlieg je ondersteboven.

Gisteravond heeft hij zijn eerste kalfsbot met vlees gehad en dat vond hij geweldig. Dat bot ging er nog niet aan maar om dat vlees eraf te halen en toch wat op het bot te knagen... hij heeft zich er prima mee vermaakt. Hij was op mijn werk en als er een puber te dicht in de buurt kwam pakte hij snel zijn bot in zijn bek en verstopte zich "Dit bot is echt van mij!"

1 opmerking:

  1. Haha, dat van die vogels bestuderen dat ken ik!
    Ik vind het leuk om te zien. Ook als ze hoog overvliegen dan wordt dat helemaal gevolgd hier. Hij ziet ze eerder dan ik.
    Ik denk dat Pontus nog heel wat gaat opsporen met die neus van hem :-)
    Als hij straks met jachttraining ook zo goed z'n neus en z'n ogen gaat gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen