zondag 15 april 2012

De vorderingen richting apport

Apporteren en trainen doen we nog niet maar dat wil niet zeggen dat we helemaal niks doen.
Het wisselen is nu voorbij dus de los/vast oefeningen zijn in volle gang. Hij kan iets vasthouden (een verfroller, een kleine dummy oid) met mijn hand onder zijn kin en loslaten op commando.
Hij kan netjes meelopen, zitten als ik blijf staan, meelopen terwijl ik met dummy's gooi die we dan samen weer oppakken. Hij loopt met me mee en gaat keurig zitten terwijl ik de dummy pak. Respecteren van de dummy lukt dus heel aardig!
Hij kan zwemmen en haalt balletjes uit het water die hij tot vlak bij mij komt brengen, iets anders dan balletjes haalt hij nog niet.
Vandaag zijn we eens aan de slag gegaan met spoortjes lopen. Met runderbouillon een spoortje gelegd van een meter of 20 met  een kleine haak erin en aan het eind een beloningsdummy met voertjes erin. Het ging nog wat aarzelend maar aan zijn neus mankeert helemaal niks dus beide spoortjes heeft hij netjes uitgewerkt en kwispelend de beloning in ontvangst genomen.
Ook de andere twee vonden het weer eens leuk om te doen. Voor Ramses was het nog niet zolang geleden, die had op Ameland bij Klaas nog een paar spoortjes gedaan dus die ging als de brandweer.
En zo gaan we lekker verder!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten