dinsdag 10 april 2012

Groot compliment!

Pontus is weer eens mee geweest naar het Hoge Noorden des Lands, Winschoten om precies te zijn, op familiebezoek. De laatste keer was hij zo'n drie maanden oud en dus nog veel kleiner.
Hij lijkt al een hele pief maar in een andere omgeving met andere indrukken, andere gebieden om in rond te lopen, andere dingen waar rekening mee gehouden moet worden en andere honden die je tegenkomt is hij toch nog snel moe van al die nieuwigheid.
De poezen bij mijn ouders zijn niet voor de poes dus Pontus heeft een kras op zijn snuit opgelopen omdat hij iets te enthousiast en te dichtbij was. Appelsientje houdt niet van jong en wild.
Pontus mocht in de vroege ochtend met de grote jongens en meisjes mee naar het park voor een ochtend ronde en dat was dolle pret natuurlijk. Het was wel een moeilijk dilemma of hij nu Ramses of Thorgal als een schaduw moest volgen, want Pontus vond 'Ome Thor' toch wel heel erg stoer. Daarna moest hij wel na het ontbijt een hele tijd verplicht zijn bench in maar er viel genoeg weg te snurken aan indrukken. We kwamen namelijk ook nog langs een kinderboerderij met geiten, enorme schapen, een luidruchtige kalkoen, kippen en heeeeeeele grote paarden. Vooral van de paarden was hij erg onder de indruk, naar eentje heeft hij heel stoer gewoeft maar sprong ook heel snel een metertje achteruit voor als het paard terug zou woeffen, het paard was echter in het geheel niet onder de indruk van Pontus.
Genoeg gelegenheid om 'wachten voor het stoeprandje' even te oefenen, in Winschoten komen we meer verkeer tegen dan bij ons in Hoogvliet. Al met al een leerzaam weekendje en nog reuze gezellig ook.
De grootste verrassing was een compliment van mijn vader die ineens spontaan zei: Ik vind het een mooi hondje! Mijn oren vielen zowat van mijn hoofd want mijn vader houdt van grote, flink gebouwde Labradors en heeft helemaal niks met 'werklijn types'. Maar hij meende het serieus want hij legde het nog even uit: Ik vind hem mooi gebouwd, alles is mooi in verhouding en hij heeft een leuk koppie.
Ik hoef niet meer naar een show voor een keurrapport! Als zelfs mijn vader het een mooi hondje vindt dan is dat zo!

De stemming vanochtend na een zwaar vermoeiend weekend:


Maar ook Ramses en Pandora hadden een rustige ochtend gepland:

1 opmerking:

  1. Lekker snurkslungeltje ......
    Leuk hoor Pontussie al die nieuwe indrukken !

    En ja.... als je dan ook nog zulke complimenten krijgt ...

    BeantwoordenVerwijderen