zaterdag 14 juli 2012

We gaan vooooooooooooruittttt!

De eerste les van Pontus is alweer een tijdje geleden en aangezien de juf bijna vakantie heeft is het maandag tijd voor zijn volgende les.
Hij kan prima volgen inmiddels, gaat zitten als ik stop en meestal op de zitfluit.
Hij wilde niet apporteren en daarom ben ik begonnen met een voerdummy. Hij zag al snel de humor van een snaai uit de voerdummy nemen als hij hem terug bracht dus dat werd al heel snel een leuk spelletje. Van mijn moeder had ik een dummytje gekregen met een stukje vacht erom die hij helemaal leuk vindt en ook terug brengt maar een 'droge' dummy vond hij niet interessant. Hij ging even kijken maar pakte hem niet op en ging wat snuffelen.
Daar had ik het volgende op bedacht: Ik bewaar twee dummy's in zijn voerton zodat ze interessanter ruiken en dat heeft goed gewerkt. Deze dummy's brengt hij goed terug, hij begint apporteren leuk te vinden.
Intussen hebben we de commando's 'vast/los' beter uitgewerkt zodat hij ze ook van de grond pakt op 'vast'. Had hij eerder nog wat last van stress bij het oefenen van 'los/vast', wat hij liet zien door te gapen, nu heeft hij daar bijna geen last meer van.
Op dit moment kunnen we alleen in de tuin oefenen of verder van huis want onze oefenveldjes worden op dit moment 'bevuild' door een paar bevriende teefjes die loops zijn en dan wordt het als jong mannetje met gierende hormonen wel erg moeilijk om je koppie erbij te houden. Maakt niet uit, het is wat het is, over een paar weken zijn onze oefenveldjes weer bruikbaar.

Het is een slim dondertje, onze Pontus. Ik dacht slim te zijn door een balletje door de tuin te rollen en in de paar seconden dat Pontus niet naar mij keek, snel een dummy ergens neer te gooien/leggen die hij vervolgens moest gaan zoeken. Dat werkte... twee keer, daarna had hij me door en ging niet meer achter het balletje aan maar draaide zich snel om om te kijken waar ik de dummy legde. Monster!
Dummy's zoeken die ik in de tuin heb verstopt vindt hij wel een heel leuk spelletje! Hij heeft een goede neus en kan goed zoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten