dinsdag 24 januari 2012

Al weer 8 weken bij ons

Tjonge wat vliegt de tijd! Die gekke kleine smurf is al weer 8 weken bij ons en, op twee dagen na, 16 weken oud. Zo oud als de andere kanjer van mij (Ramses) was toen hij bij ons kwam.

Sentiment sentiment....

Zo'n brave pup als Ramses was... we hebben laatst geprobeerd om terug te halen welke streken Ramses als pup heeft uitgehaald. We konden er eigenlijk geen bedenken. Hij heeft nooit iets gesloopt, nooit in handen of kleding gebeten, nooit in huis geplast of gepoept, niet achter de katten aangejaagd, geen rondjes gerend door de kamer... wat een braafheid was dat eigenlijk, achteraf bezien. Als we even onze stem verheften kwam hij tongelend naar ons toe, helemaal onder de indruk.

Wat een verschil met Pontus!!!

Die kleine apekop verzint van alles: overal op klimmen, hij sprong een paar dagen geleden pardoes via een stoel zo bovenop de eettafel en heeft ook als eens halverwege de krabpaal van de katten gestaan, en dat gebeurt echt als je hem 2 seconden je rug toedraait. Hij trekt alles van de tafel, achter de katten aanjagen is echt té leuk om niet te doen. Hij sloopt alles waar hij zijn tandjes in kan zetten en is enorm bijterig. Dat bijten wordt gelukkig wel wat minder en hij begint nu ook echt zindelijk te worden.
En het grootste verschil: hij is werkelijk nergens van onder de indruk! Ramses en Pandora moeten soms alles uit de kast halen om hem onder de indruk te laten zijn en ook bij een correctie van mij kan het zomaar zijn dat hij daarna nog twee keer voor het zelfde vergrijp gecorrigeerd moet worden voor het tot hem doordringt dat het echt niet de bedoeling is. En dan die boevige kop van hem!!! Hilarisch soms!
Het is een scheet hoor, en voor geen goud wil ik hem meer kwijt maar het is er wel eentje waar ik mijn handen vol aan heb!

Ik hoor het me nog zeggen: Ik opteer voor een rustige maar het zal wel weer een clown worden.
Ik had gewoon gelijk, het is weer een clown, en een hele ondeugende ook nog maar wel een lieve!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten