donderdag 22 december 2011

Braaf ding

Er zijn op het moment meer puppen bij ons in de buurt. Eén ervan is een Husky reutje van nu 15 weken, dus 4 weken ouder dan Pontus en behoorlijk groter. We kwamen zijn eigenaar tegen en die vroeg of de pups mochten kennismaken want ze zullen elkaar nog heel vaak zien. Pontus wilde rustig kennismaken maar dat andere reutje wilde meteen bovenop Pontus springen en dat vind ik dan weer geen goed idee, einde oefening dus.
Zijn eigenaar hield me nog even aan de praat over 'puppy dingen' maar ik had natuurlijk brokjes in mijn zak en beloonde Pontus voor goed gedrag. Dat kleine brave ding van 11 weken ging dus, met zijn rug naar die andere pup, mij braaf zitten aankijken en kreeg daarvoor oogcontact en af en toe een brokje terwijl die andere pup stond te stuiteren, te piepen en in de lijn hing omdat hij wilde raggen met Pontus.
Af en toe draaide hij zich even om naar de andere pup maar met een geluidje was hij weer op mij gefocussed, zoooooooooooo braaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Het leek wel het braafste pupje ter wereld!
Toen het einde van mijn voorraadje brokken in zicht kwam ben ik doorgelopen maar ik was supertrots op mijn kleine ventje dat hij zo'n moeilijke oefening zo goed gedaan had!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten