maandag 5 december 2011

Sinterklaas cadeautjes niet nodig...

...ik heb alles wat mijn hartje begeert!

Pontus is nu precies een week bij ons en tjeemig wat groeit zo'n pup hard! Hij heeft nog wel zo'n leuk puppenbuikje maar lijkt zeker niet meer op zo'n mollig 'Page pupje'. Die eerste weken zag ik niet zoveel verschil met de pups bij mijn zus, waarvan Pa en Ma meerdere malen 'U' hebben gescoord op shows en verschillende titels en prijzen in de wacht hebben gesleept. Nu ga ik het verschil in bouw wel zien.
Hij doet het prima! Hij eet flink, 2 à 3 keer per dag een mooie vaste drol (ben ik altijd erg gelukkig mee sinds Ramses), hij doet eigenlijk al zijn P&P-tjes buiten, slaapt 6 uur per nacht (als de katten niet teveel feest vieren) en is een zeer oplettende en leergierige pup.
Hij reageert op zijn naam, komt met flapperende oren aanhollen als we hem roepen, hij kan met een brokje 'zit', 'down' en 'plat', is druk doende om te leren hoe hij aan een riempje moet lopen, kan vanuit zichzelf heel netjes volgend meelopen (waar ik hem natuurlijk voor beloon), komt aanhollen en gaat dan heel netjes voor me zitten en is werkelijk nergens bang voor!!!
Ik heb definitief besloten geen puppycursus te volgen met deze smurf, die oefeningen kan ik hem zelf wel leren, ik wil voor hem vooral rust.

Vandaag heeft hij van 'Vader Ramses' nog een lesje 'Laat de poezen met rust' gehad en na drie keer grommen en blokkeren van Ramses had hij het door. Hij kan natuurlijk nog niet beloven dat hij het nooit meer zal doen want die bewegende dingen van zijn formaat blijven leuk om mee te willen spelen. Ze vinden hem ook heel interessant en zouden best willen spelen maar ja... zo'n lomp puppenlijfje en zo'n bekje vol bijtspijkertjes is voor een kat een beetje 'too much'.
Ramses begint na een week ook te beseffen dat dit een 'blijvertje' is en gaat zich bemoeien met de opvoeding: Ik ga eerder door de deur dan jij, niet voordringen als we een snoepje krijgen, als ik in mijn mand lig blijf jij uit de buurt en, NEE, je mag geen kussentje onder mijn kop weg trekken!
Maar vanmiddag vond Ramses een bal en die duwde hij ook even met zijn neus naar Pontus om mee te spelen, dat dan weer wel.

Het is een heerlijk ventje!
Sinterklaas en Kerstman, jullie mogen mijn huis voorbij gaan, ik heb niks meer nodig dit jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten