woensdag 14 december 2011

Ready... steady... don't go!

Vandaag maar eens begonnen met steadyness oefeningen... op puppy-niveau natuurlijk!
Hij begrijpt het al als ik een hand met een brokje voor hem hou en deze dicht doe... dit betekent dat hij die niet krijgt maar wel een ander brokje krijgt als hij oogcontact maakt met mij.
Ik kan een bakje brokjes pal voor zijn pootjes zetten maar hij komt er niet aan omdat hij weet dat hij er eentje krijgt als hij in plaats daarvan oogcontact maakt. Heel knap smurfje!!!

Nu mocht hij bij mij gaan zitten en hield ik een hand voor zijn borst terwijl ik een speeltje wegrolde (een pluchen balletje). De eerste keer was het natuurlijk spartelen als een sidder aal maar liet ik Ramses het balletje terugbrengen. De tweede keer bleef hij al rustiger en de derde keer ging hij netjes zitten wachten, toen hij helemaal ontspannen was liet ik hem los en mocht hij gaan kijken... hij kwam er trots mee terug!
Nog een keertje maar toen mocht Pandora het speeltje halen en dan Pontus nog een keertje.
Daarna kwamen de katten zich er ook mee bemoeien en was de aandacht weg... tijd om te stoppen dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten