dinsdag 27 december 2011

Kerstfeest of bootcamp?

Kerstfeest voor ons, bootcamp voor Pontus.
Twee dagen familiebezoek en dan gaat de bench natuurlijk mee om rustmomenten in te bouwen voor hem en voor mij want ik kan ook niet èn gezellig eten èn converseren met familie èn tegelijkertijd voorkomen dat puppedup in de kerstboom hangt, achter de poes aan zit of ergens een plasje doet.
Maarrr... wat schertst mijn verbazing: de kleine man heeft kennelijk ergens geleerd dat hij uit de bench mag als hij protesteert en protesteren kan hij toevallig als de beste. Dat moest meteen weer even rechtgezet worden want dit staat beslist niet in de CAO die Pontus en ik hebben afgesproken.
Gelukkig heb ik familie die dit snapt en ook wil meewerken, sterker nog, ik denk dat ze desnoods hadden gedineerd met oordoppen in maar zo erg was het gelukkig niet. Hoewel een papagaaiengordijn op een gegeven moment toch wonderen deed. En na twee dagen snapt hij het gelukkig weer!

Pontus heeft ook kennis gemaakt met 'ome' Thorgal en Pontus vindt 'ome' Thorgal heel stoer! Zo stoer dat hij zelfs een vennetje is ingelopen terwijl hij helemaal niet van natte voeten houdt!!! Hij is er zeker tot aan zijn knieën in geweest en heeft een ondiep stukje over gestoken. En dat terwijl hij in de Ardennen nog stond te miepen als hij het regenwater gootje moest oversteken waar misschien 1 cm water in stond van 10 cm breed. Hij liep wel als een kat zijn poten uit te schudden maar hij deed het toch maar mooi! Stoere pup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten